Åh vad härligt!

Jag gjorde den mest fantastiska saken någonsin igår. De senaste dagarna har varit ett enda virrvarr av stress, obehag och dålig energi, kombinerat med dålig kosthållning och utebliven träning. Därför kändes det som en absolut välsignelse att ta sig själv tiden att spendera 3 (!) timmar på gymmet igår. Det låter kanske helt vansinnigt, men ack så skönt det var.

Jag började det hela med en riktigt lång uppvärmning för att väcka kroppen. 40 minuter på crosstrainern i behagligt tempo. Efter det gick jag på mitt vanliga fyspass, för att sedan gå vidare till ett benpass som jag tyvärr fick bryta på grund av att knäna fortfarande kändes sköra (dagens enda minus). Sedan, med ett glapp fram till passet kl 12.45, spenderade jag min tid med att bara vara med mig själv på gymmet och "slögymma" lite. Köra lite armgång, testa på lite nya maskiner och övningar som jag inte tidigare testat och sedan, när R kom till gymmet, köra en sväng på crosstrainern i lagom tempo igen. Efter det blev det en halvtimmes coreboll i c-salen innan jag cyklade hem. Och oj vad skönt det var! Känslan av att ha gett sig själv den här tiden mitt i allt kaos var fantastisk. Endorfinerna dansade hambo i mig.


(Det skall sägas att ska man prova detta är det bra att ha med sig något litet att stoppa i sig i mitten. Det fanns en actimel i kylen som fick följa med och konsumeras i halvtid.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0