Hemma!

.. men ack! vilken resa det har varit. Fantastiskt rolig och spännande på alla sett, men ur hälsosynpunkt träffade jag nog botten i några dagar;
Öl, våfflor, choklad, Pommes Frites etc! Jag undrade först varför det fanns så många plus-size-affärer på Rue Neuve, men vid lite eftertanke så är det inte så konstigt. Det känns som om jag gått upp 5 kg de senaste dagarna, men helt ärligt så har det varit värt det. Den som har ätit en riktigt god belgisk våffla, eller en vällagad portion Moules Frites vet varför!
Jag tror på att unna sig saker, och att njuta av exempelvis några riktigt goda belgiska chokladpraliner någon gång ibland. Det som är det viktiga, och också det svåraste, blir nog att se till att de där tillfällena blir just engångstillfällen. Jag är absolut en förespråkare av att äta sötsaker någon gång ibland, men det viktigaste är att se det som en lyx och inte göra det till vardag.

Som ni förstår har jag dock ett uns av dåligt samvete på mina axlar över vad min stackars kropp fått utstå de senaste dagarna. Nu hoppas jag och ber för en vecka späckad av träning och bra kost! Alla som läser detta får gärna skänka en tanke till mina knän och min rygg, som inte har uppskattat att promenera runt på kullerstensgator med dåliga skor och massor med shoppingkassar, blandat med två tappra försök att sova bort 20-timmarsbussresor. Jag hade tänkt prova långdistansspinningen på lördag, och då vill jag minsann inte höra knakelibrak i knälederna!
Belgiska våfflor, en av de många synder jag begick i Bryssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0